Kako sa PayPal Micropayments uštedjeti više od tisuću eura?

PayPal je usluga za plaćanje putem interneta s više od 192 milijuna aktivnih korisnika i stoga ju, kao način plaćanja, možemo pronaći gotovo u svakom webshopu.

Iako PayPal ne naplaćuje proviziju klijentima, ne znači da je usluga besplatna. PayPal prebacuje trošak transakcije (provizija) prodavaču (webshop).

U članku ćemo predstaviti različite modele izračuna provizije putem PayPal-a te savjetovati kako odabrati pravu opciju za vašu online trgovinu i vaše proizvode.

PayPal nudi dva modela izračuna provizije:

Zadana stopa – prema zadanim postavkama za svaki novi PayPal račun
Micropayments – opcija se uključuje na zahtjev korisnika

U oba slučaja, PayPal naplaćuje određen postotak i fiksni iznos iz svake primljene uplate. Radi pojednostavljenja, u članku ćemo se ograničiti promet u eurima.

Kako se PayPal naknade izračunavaju u praksi?

1. Zadana stopa

Svaki PayPal račun ima zadanu pristojbu od 3,4% + 0,35 € po transakciji.

Primjer izračuna provizije ako kupac plaća 5 €:

3,4% od 5 € + 0,35 € = 0,60 €

To znači da PayPal prodavaču od 5€ iznosa odbije 0,60 €, što čini čak 12% od ukupnog iznosa.

2. Micropayments

Za trgovce koji uglavnom prodaju proizvode ili usluge s niskim iznosima, PayPal je predvidio poseban model obračunavanja provizije. Budući da je prilagođen primanju malih, tj. mikro plaćanja, zove se Micropayments.
U ovom slučaju Paypal naplaćuje proviziju od 5% + 0.05 € po transakciji.

Micropayments model uključuje se samo na zahtjev korisnika (vlasnika PayPal računa)!

Primjer izračuna provizije po Micropayments modelu, ako kupac plaća 5 €:
5% od 5 € + 0.05 € = 0.30 €

U ovom slučaju, vidimo da je kod plaćanja istog iznosa naknada za proviziju niža u odnosu na zadanu stopu provizije. Ukoliko trgovac zaprimi stotine takvih mikro plaćanja mjesečno, može uštedjeti tisuće ili više eura godišnje odabirom odgovarajućeg modela izračuna provizije.

Kada je razumno koristiti Micropayments (za male trgovce)?

Naravno, većina online trgovina ne prodaje artikle u iznosu od 5 €. Što je znači ključno i koji bi trebao biti prosječni iznos narudžbe kako bi odabir Micropayments modela bio isplativ?

Izračun pokazuje da je ograničenje postavljeno na 18,75 €.
To znači da je za sva plaćanja ispod navedenog iznosa, razumno koristiti model Micropayments-a. Ukoliko češće zaprimate uplate veće od navedenog iznosa, uključivanje opcije Micropayments se vjerojatno ne isplati.

Može se koristiti samo jedna metoda naplate, nije moguće koristiti obje istovremeno.To znači da nije moguće upotrijebiti Micropayments model za iznose manje od 18,75 eura, a za veće iznose, model zadane stope provizije.
Naravno, u svakom trenutku možete tražiti promjenu modela naplate. Što znači, prosječno gledano, ukoliko krenete zaprimati uplate većih iznosa, jednostavno promijenite model obračunavanja na zadanu stopu.

Model Micropayments je jedinstven, što znači da je stopa provizije ista, bez obzira na mjesečni opseg odnosno mjesečni iznos primljenih uplata.

Zadana stopa je fleksibilnija u tom pogledu, jer postotak provizije ovisi o mjesečnom iznosu primljenih uplata. Ako putem PayPal-a primate više od 2.500 eura mjesečno, možete zatražiti od PayPal-a da vam uključi “merchant rate”. To je zapravo oblik zadane stope provizije koja se prilagođava svakog drugog dana kalendarskog mjeseca ovisno o opsegu primljenih uplata u prethodnom kalendarskom mjesecu.
U najboljem slučaju, provizija se može smanjiti na 1,9% + 0,35 € po transakciji.

Koja je smislena/razumna granica pri upotrebi Micropayments modela za veće trgovce?

Uzmemo li u obzir sve gore navedene faktore, iz donje tablice (prikazane su sve stope provizije, uvjeti kako pridobiti takve stope provizije i iznos uplata) ubrzo shvatimo da Micropayments i nije više najpovoljniji model.

* Zahtjev za uključivanjem Merchant Rate moguć je samo kada ste primili više od 2.500 eura na PayPal računu u prethodnom kalendarskom mjesecu.

Iz tablice je vidljivo kako se s porastom mjesečnog opsega primljenih uplata na PayPal-u, pomiče i donja granica iznosa narudžbe , s toga je isplativiji Micropayments model.

Kako izabrati?

Kod odabira najboljeg načina za obračunavanje provizije moramo uzeti u obzir većinsku visinu iznosa uplaćenih uplata i sam opseg mjesečnih uplata, jer samo s kombinacijom možemo naći način kako što manje plaćati proviziju. Bitno je razmotriti količinu viših zaprimljenih uplata kao i opseg mjesečne isplate jer kombinacija oba faktora su bitna za odabir idealnog modela izračuna provizije.

Nadamo se da vam je ovaj članak pomogao pri odabiru optimalne opcije za vas.

Povezani članci

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *