Vlastita domena i mail

Teško je danas pronaći osobu, bilo pravnu ili privatnu koja ima namjeru ozbiljnijeg bavljenja poduzetništvom a da pritom zanemaruje važnost sveprisutnog nam interneta.

U fokusu World Wide Web-a nazovi savršeno smišljena domena uvjek ima prednost.

Vjerojatno se pitate zašto je to tako?

Domena samim svojim imenom oslikava djelatnost, proizvod ili brand o kojem je riječ. Radi toga je posjedovanje vlastite domene moderan način da se pozitivno odvojite od konkurencije i time pred tržištem predstavite u boljem svjetlu.

Zašto je bitno imati svoju domenu, pa i svoju e-mail adresu na toj domeni?

1. Na svojoj domeni si ‘doma’

Domena se sastoji od više dijelova koji su odvojeni točkama. Možemo je nazvati ‘virtualnim domom’ određene djelatnosti, marke ili brenda.

Tako domaća, hrvatska Top-Level-Domena – ‘country-code’ (ccTLD) glasi .hr. dok su najpoznatiji komercijalni TLD-ovi na svjetskom nivou .com, .net, .inf, .org. Na raspolaganju je i ogroman broj raznih TLD-ova, kao na primjer .agency, .tourism ili druge vezane za djelatnosti, na primjer Poslovne, Web i tehnologija, E-commerce, Turizam i putovanja, Gastro, Sport i hobiji, Ostale

Dio domene prije točke, takozvani Second-Level-Domain (SLD) je onaj koji u stvari nudi nebrojene mogućnosti, posebno za brendirane proizvode i tvrtke. To je dio koji sadrži smisao same domene.

Konkretno, ako netko po navici ili instinktivno traži na internetu nekakav proizvod ili brend, recimo izmišljeno ‘Šeširi za pse’, sasvim će sigurno u web preglednik upisati ‘sesirizapse.hr’.

2. Korištenje u svrhu marketinga

ovo je svakako nastavno na prvu točku bitna značajka posjedovanja vlastite domene – pomoću nje imate mogućnost usmjeravanja posjetitelja na vlastitu web stranicu gdje ih potencijalno možete učiniti svojim korisnicima.

3. Prepoznatljiv e-mail

Ovdje se radi o e-mail adresi sa vlastitom domenom kao nastavkom nakon ‘@’.

Poruka poslana s vlastite domene daje sigurnost, kredibilitet i ostavlja dojam profesionalnosti prilikom komunikacije. E.mail adresu na vlastitoj domeni možete uvjek kreirati kod svojeg davatelja usluge smještaja web stranice.

Kao alternativu, zamislite samo slijedeću situaciju: morate komunicirati s korisnicima putem e-maila a poruku šaljete s domene jednog od naših telekoma ili s jedne od internacionalnih e-mail usluga.

Kada imate e-mail adresu na vlastitoj domeni, ona je kao takva već smisleno pridružena sadržaju Vaše web stranice. Nadalje, imate mogućnost kreiranja isključivo vlastitih e-mail adresa s bilo kojim naslovom: info, marketing, support – i to sa svojom domenom na kraju.

4. Neovisnost web stranice

Ne bi trebalo podcijeniti ovu značajku posjedovanja vlastite domene. Za izdatak koji se plaća za domenu, mail i smještaj web stranice na odgovarajući hosting, dobivate mogućnost postavljanja vlastitog weba, bez neželjenih bannera i reklama koje koriste neki davatelji hosting usluga. Time koristite vlastitu domenu za vlastitu reklamu.

6. Mogućnost praćenja statistika

Davatelji hosting usluga na vlastitim domenama često nude mogućnost praćenja raznih statistika posjetitelja web stranica na vlastitoj domeni, čak i kroz alate koje imaju u ponudi na proizvodima. Dodatno imaju mogućnost lake instalacije velikog broja raznovrsnih tipopva web stranica i aplikacija s različitom primjenom.

7. Poddomene

Često podcijenjene i zanemarene, poddomene označavaju dio prije SLD-a. Kao primjer poddomene imamo sveprisutnu ‘www’ ili vrlo jasnu poddomenu ‘shop’. Ako imate vlastitu domenu, pomoću poddomene možete strukturno odvojiti sadržaj web stranice ili čak kreirati zasebnu web stranicu sa drugim sadržajem. Možete čak ciljano kreirati poddomenu radi nekog novog proizvoda kojeg ste ‘lansirali’ na reklamnom listiću, flyeru ili pomoću nekog drugog oblika reklame recimo QR kôd sa linkom ‘https://popusti.sesirizapse.hr’. Tako možete ciljano pratili statistiku pristupa baš tom određenom linku.

8. Investicijska vrijednost

Svaka domena ima svoju vrijednost, što se često zanemaruje. Najbolji primjer njihove investicijske značajke je što su neke domene su radi polularnosti dosegle i višemilijunske vrijednosti te su svojim prethodnim vlasnicima donijele veliku zaradu.

Ono što je također bitno, pravne osobe u RH putem OIB-a imaju mogućnost zakupa besplatne .hr domene u formatu koji odgovara nazivu pravne osobe.

Vjerojatno možete i pored svih ovih primjera pronaći i svoj razlog da zakupite vlastitu domenu.

Domene možete pretražiti na plus.hr.

Povezani članci

Odgovori