Kako otvoriti svoj prvi web shop?

Sve se više poduzetnika odlučuje svoje poslovanje proširiti na web, za što je potrebna online trgovina (web shop). S obzirom na to da na tržištu postoji puno različitih rješenja za web shop, poduzetnici često ostanu zbunjeni što najviše odgovara njihovim potrebama.

Prva pogreška je odabir pogrešne platforme. Ne postoji jedno univerzalno i najbolje rješenje za svih, određenoj vrsti korisnika odgovarat će Shopify platforma, dok će drugi korisnici možda odabrati WordPress + WooCommerce ili pak Magento. Na kraju, odabir ovisi o tome što vam je zapravo potrebno, pa smo vam odlučili predstaviti neke od najpopularnijih platformi.

Prilikom biranja platforme, fokusirajte se na sljedeće:

  • cijena,
  • jednostavnost izrade internetske trgovine,
  • prednosti i nedostaci platforme.

Koje su platforme najpopularnije?

Već smo spomenuli tri najpopularnije platforme: Shopify, WordPress + WooCommerce i Magento. Sve su to izvrsne platforme, no ne odgovaraju svima.

Shopify

Cijena

Shopify je platforma na kojoj korisnici plaćaju mjesečnu pretplatu. Pretplata uključuje online editor, redovna ažuriranja sustava i web hosting. Ako odlučite napraviti trgovinu na Shopify platformi, potrebno je samo zakupiti domenu (adresu vaše trgovine). Sve ostalo je već uključeno u cijenu pretplate.

Upravo zbog navedenog, mjesečna pretplata na Shopify je viša od ostalih pružatelja usluga – od 29 dolara na više.

Jednostavnost korištenja

Shopify nudi vrlo jednostavno kreiranje vašeg web shopa, te ne zahtijeva nikakvo tehničkog znanja. Sve potrebne funkcionalnosti već su instalirane, tako da odmah možete započeti s unosom proizvoda.

Prednosti i mane

Shopify je najbolje rješenje za poduzetnike koji nemaju tehničku pozadinu, i ne žele uključiti vanjske developere u kreiranje svog web shopa. Jednostavno se prijavite i možete početi unosom proizvoda. Uz Shopify, svoj web shop možete napraviti potpuno samostalno.

Naravno, postoje i određeni nedostaci ove platforme. Web stranica na kojoj se nalazi online trgovina ne može se prenijeti na drugog pružatelja usluga. Ako želite smanjiti mjesečni trošak pretplate i prenijeti svoju web stranicu na standardan web hosting paket, morat ćete ponovno izraditi svoj web shop na nekom drugom sustavu.

Osim toga, pretplata na Shopify ne uključuje e-mail račune. Želite li koristiti e-mail, morat ćete zakupiti dodatan hosting paket koji naravno povećava vaš mjesečni trošak.

WordPress i WooCommerce

Cijena

WordPress i WooCommerce su vrlo popularni, prvenstveno zbog toga što su besplatni. Prije no što počnete s otvaranjem web shopa, potrebno je zakupiti domenu i hosting paket. Trošak shared hosting paketa kojeg iznajmljujete od pružatelja web hosting usluga znatno je niži od pretplate za već spomenuti Shopify – Plus vam nudi godišnji zakup paketa za 450 kn.

Jednostavnost korištenja

Na hosting paket je potrebno instalirati WordPress CMS sa WooCommerce dodatkom. Uz Installatron, instalacija WordPressa je vrlo jednostavna, ali je ipak potrebno nešto više znanja za uređivanje postavki trgovine, izbornika, predložaka dizajna itd. Međutim, nije potreban developer za podesiti osnovnu online trgovinu, budući da na Internetu postoji gomila tutoriala koji detaljno opisuju sve potrebne postavke.

Naravno, uvijek možete zatražiti pomoć od pružatelja usluge hostinga (obično vam mogu pomoći barem s osnovnim postavkama), ili ostaviti kreiranje WordPress web shopa nekoj online agenciji.

Osim toga, WordPress je vrlo prilagodljiv. Sadrži beskonačne dodatke pomoću kojih možete napraviti složenu, višejezičnu trgovinu s osnovne web stranice.

Prednosti i mane

Glavna prednost odabira ove platforme svakako je cijena: WordPress je besplatan i omogućuje stvaranje stranica samostalno. Također možete ugostiti web mjesto na bilo kojem poslužitelju, čime se smanjuje trošak hostinga.

Nedostaci su skriveni u samostalnoj izradi web stranice.Ako odlučite sami napraviti trgovinu, morat ćete preuzeti i održavanje same web stranice. Trgovina će stvarno biti besplatna, ali nauštrb vremena koje je potrebno uložiti u održavanje, ažuriranje i dodatke. Ponekad je potrebno zapitati se: što košta više? Vaše vrijeme ili developer kojem ćete prepustiti svoj web?

Što s Magentom?

Magento CMS je vrlo popularna platforma za stvaranje web shopa. Cijena je slična WordPressu, pošto je CMS besplatan, ali je potreban hosting paket.

Magento za upotrebu zahtijeva puno više tehničkog znanja, jer je dosta složeniji i zahtjevniji. Upravo zbog toga većina korisnika prepušta rad u Magentu developeru ili online agenciji.

Skrivene zamke

Sve platforme olakšavaju otvaranje jednostavne online trgovine, no trebat će vam ipak malo više znanja i vremena za naprednije funkcionalnosti. Primjer je postavljanje sustava za naplatu. Obje platforme (Shopify i WooCommerce) omogućuju dodavanje različitih sustava za naplatu, tako da obratite pozornost i na dodatne troškove povezane sa sustavom za naplatu.

Osim navedenog, razmislite i tko će nastaviti s održavanjem vašeg web shopa u buduće. Jeste li spremni voditi brigu o sigurnosnim ažuriranjima? Ako odlučite za WordPress + WooCommerc, redovno održavanje pluginova i ažuriranje CMS-a su neizbježni i iznimno bitni. Ako navedeno prepustite developerima, mjesečni trošak će se povećati. Za razliku od WordPressa i Magenta, ažuriranja su već uključena u Shopify pretplatu.

Svaki put kad vam je potrebna pomoć, kome ćete se obratiti u slučaju problema? Shopify nije proizvod hrvatske tvrtke i ne pruža podršku na hrvatskom jeziku. Podrška će stoga biti na engleskom, uglavnom putem e-maila, što znači da će biti potrebno znatno više vremena da se određeni problem ukloni.

Što odabrati?

Sve ovisi o tome koliko vremena ste spremni potrošiti za vaš web shop i koliko tehničkog znanja imate, ili želite steći.

Ne želite se baviti tehničkim detaljima? Spremni ste platiti višu mjesečnu pretplatu? Odaberite Shopify.

Je li vam ipak važnija niska cijena? Odaberite WordPress + WooCommerce.

Volite li se igrati i učiti? WordPress + WooCommerce ili Magento će vam pružiti mnoge izazove!

Povezani članci

Odgovori